Vår oppdragsgiver er et internasjonalt industrikonsern med mål om å samle konsernets finanstjenester i et shared service center i Norge. Som
Leder for Financial Shared Services vil du rapportere til konsernets CFO, sitte i ledergruppen på økonomiområdet og spille en sentral rolle når konsernet nå skal etablere finansielle fellestjenester.
Dine viktigste arbeidsoppgaver inkluderer:
- Prosjektledelse
- Innplassering og rekruttering
- Daglig ledelse av tjenestestesenteret, herunder sikre at det til enhver tid besitter riktig kapasitet og kompetanse for å møte ledelsens og datterselskapenes behov for styringsinformasjon
- Kontinuerlig vurdere eksisterende økonomiske prosesser og identifisere områder for optimalisering og automatisering
- Sikre tett samarbeid med konsernets IT-funksjon og implementering av relevante teknologiløsninger for å øke analysekapasitet, effektivitet og nøyaktighet i finansiell drift
- Samarbeid med andre avdelinger som innkjøp, salg og drift for å sikre justering og effektiv kommunikasjon om økonomiske forhold
- Holde deg informert om konsernets strategi og veikart, samt bransjetrender og markedsendringer, for å sikre effektive finanstjenester
For øvrig forventes det at rollen deltar i løpende aktiviteter som til enhver tid må prioriteres i tjenestesenteret etter behov.
Du bør ha en master innen økonom eller lignende, samt flere års erfaring fra roller økonomiområdet – enten som konsulent eller i linjen. God kjennskap til digitalisering på økonomiområdet er en forutsetning. Erfaring fra internasjonal produksjonsvirksomhet vil være en fordel. Hvis du i tillegg har relevant erfaring fra en eller flere av følgende, tror vi du har gode forutsetninger for å lykkes i rollen; prosjektledelse, prosessforbedring, implementering av driftsmodell og shared service center, personalledelse
eller tverrfaglig samarbeid med områder som IT, innkjøp og produksjon. Vi forstår at du ikke har erfaring med alt, og det er helt greit. Vi ser uansett frem til å høre fra deg.
Ta kontakt for mer informasjon.
Rekrutteringsprosessen
Vår oppdragsgiver samarbeider med oss i PU i denne rekrutteringsprosessen. Som kandidat vil du i løpet av prosessen derfor møte representanter fra både PU og oppdragsgiver. Prosessen består av følgende steg:
- Innledende samtale med PU (digitalt)
- Første møte med oppdragsgiver
- Gjennomføring av tester og dybdeintervju med PU
- Siste møte med oppdragsgiver
- Referansesjekk
- Tilbud