Til sentral stilling i konsern søkes en
Fagleder innkjøp som er motivert til å jobbe bredt strategisk og operativt. Du vil få ansvaret for å utvikle, anbefale og implementere prosedyrer og systemer som forbedrer innkjøpsfunksjonen på tvers av hele konsernet. Krav til bærekraftsrapportering og åpenhetsloven vil være viktige premissgivere. Rollen rapporterer til CFO.
Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være å:
- Utvikle, anbefale og implementere relevante strategier, prosedyrer, systemer og kontraktsdokumenter for innkjøp
- Forestå opplæring og bidra med nødvendig kompetanse til organisasjonen innen fagområdet innkjøp, herunder kontinuerlig forbedring av prosedyrer, rutiner og systemer
- Være ansvarlig forhandlinger, signering og gjennomføring av større innkjøpsavtaler
- Etablere rammeavtaler for konsern og/eller datterselskaper hvor det er hensiktsmessig
- Definere generelle og relevante KPI for oppfølging av innkjøpsprosesser
- Etter behov, utvikle leverandørnettverk, herunder nominere, kvalifisere og utvikle leverandører i tråd med NOAHs forventninger
Du bør ha høyere utdannelse og flere års erfaring innen fagområdet innkjøp. Erfaring fra håndtering av innkjøpsprosesser og større innkjøp, herunder leverandørhåndtering og -utvikling, er en stor fordel. Øvrig erfaring med juridiske problemstillinger, digitalisering, ESG og samsvarsaktiviteter vil være nyttig for å lykkes i rollen. Generell IT- og systemkompetanse er en forutsetning.
NOAH tilbyr en selvstendig rolle med frihet under ansvar hos en samfunnskritisk aktør. Du vil ha stor påvirkning på innhold og utforming av rollen. Stillingen gir meget gode muligheter for både faglig og personlig utvikling, og anledning til å sette tydelige spor i konsernet.
For mer informasjon, ta kontakt med Vegard Berg (994 42 155,
vb@pu.no) eller Bendik Myhre (922 63 185,
btm@pu.no) i PU.